"DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> Onderzoeksgroep Milieu- en Ruimtebeheer Onderzoeksgroep Milieu- en Ruimtebeheer
Onderzoeksgroep Milieu- en RuimtebeheerOnderzoeksgroep  MILIEU-  EN  RUIMTEBEHEER

Jobpromotie

In de huidige economische context dienen bedrijven zich niet enkel te positioneren ten opzichte van klanten, leveranciers, overheid, ... . Ook het aantrekken en behouden van gekwalificeerd personeel is een belangrijk aandachtspunt voor een onderneming. Meestal zoeken bedrijven op eigen houtje naar personeel (bv. door plaatsen vacature op websites, kranten, ...). Door de lage zichtbaarheid van dit soort acties kan een vacature lang openstaan, kunnen de kosten hoog oplopen en kan het productieproces of de werking van een bedrijf aanzienlijk vertraagd worden.

Daarom kunnen bedrijven ope een terrein besluiten om gezamenlijk een jobbeurs te organiseren of om een gemeenschappelijke vacature-databank op te richten. Dit leidt niet enkel tot een hogere zichtbaarheid en in vele gevallen een lagere kostprijs voor de bedrijven, het geeft ook potentiële werknemers ook de kans om hun hun jobvereisten op korte termijn bij een breed publiek van werkgevers te toetsen.

MRB